Acest capitol referitor la transportul rutier al mărfurilor periculoase l-am conceput în speranţa că va fi util celor care doresc să efectueze acest tip de transport de mărfuri, atât pentru conducători auto, cât şi pentru consilieri de siguranţă.
Prea multe despre ADR nu pot fi puse pe un site deoarece este un volum mare de muncă şi atunci am considerat oportun să expun câteva capitole premergătoare la semnalizarea şi placardarea vehiculelor destinate transportului de mărfuri periculoase, însoţite de imagini, în conformitate cu "Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase".
Am observat că vehiculele destinate acestui tip de transport, în foarte multe cazuri, sunt semnalizate şi placardate cu plăci rectangulare, respectiv plăci etichetă nenecesare, mergându-se pe conceptul că cu sunt mai multe cu atât mai bine.
Total fals!
Hotărârea nr. 1175 din 26 septembrie 2007 pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport rutier de mărfuri periculoase în România prevede că etichetarea, marcarea sau placardarea necorespunzătoare este inclusă în categoria II de risc, contravenţie sancţionată cu amendă.
Dar acest capitol ADR nu l-am conceput special pentru evitarea acestui tip de contravenţie, ci pentru a demonstra că acest tip de transport se efectuează după reguli, care nu sunt complicate atunci când sunt înţelese.
Orice observaţie, sugestie, întrebare sau corecţie este binevenită, iar pentru aceasta folosiţi pagina de contact.
Prea multe despre ADR nu pot fi puse pe un site deoarece este un volum mare de muncă şi atunci am considerat oportun să expun câteva capitole premergătoare la semnalizarea şi placardarea vehiculelor destinate transportului de mărfuri periculoase, însoţite de imagini, în conformitate cu "Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase".
Am observat că vehiculele destinate acestui tip de transport, în foarte multe cazuri, sunt semnalizate şi placardate cu plăci rectangulare, respectiv plăci etichetă nenecesare, mergându-se pe conceptul că cu sunt mai multe cu atât mai bine.
Total fals!
Hotărârea nr. 1175 din 26 septembrie 2007 pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport rutier de mărfuri periculoase în România prevede că etichetarea, marcarea sau placardarea necorespunzătoare este inclusă în categoria II de risc, contravenţie sancţionată cu amendă.
Dar acest capitol ADR nu l-am conceput special pentru evitarea acestui tip de contravenţie, ci pentru a demonstra că acest tip de transport se efectuează după reguli, care nu sunt complicate atunci când sunt înţelese.
Orice observaţie, sugestie, întrebare sau corecţie este binevenită, iar pentru aceasta folosiţi pagina de contact.