• Acasă
  • Școala
    PILOT 2000
  • Centrul
    PILOT FORMARE
  • Materiale
    didactice
    • Materiale didactice PILOT 2000
    • Materiale didactice PILOT FORMARE
  • Întrebări
    Atestare profesională
    • Conducatori auto transport marfa CPC
    • Conducatori auto transport marfa CPI
    • Conducatori auto transport agabaritice
    • Conducatori auto tranport persoane CPC
    • Conducatori auto tranport persoane CPI
    • Conducatori auto transport ADR - colete
    • Conducatori auto transport ADR - cisterne
    • Coduncatori auto transport ADR - clasa 1
    • Consilieri de siguranta clasa 1
    • Consilieri de siguranta clasa 2
    • Consilieri de siguranta clasele 3,4,5,6,8,9
    • Consilieri de siguranta Numerele ONU 1202, 1203, 1223
    • Conducatori auto transport taxi
    • Manageri de transport marfa
    • Manageri transport persoane
    • Instructori auto
    • Profesori de legislatie rutiera
    • Conducatori auto transport inchiriere
    • Manageri taxi
    • Conducatori auto troleibuz
    • Drivers of vehicles engaged in the carriage of passengers
    • Drivers of vehicles engaged in the carriage of goods
  • Simulare
    Atestare profesională
DURATE DE CONDUCERE SĂPTĂMÂNALE
PERIOADE DE REPAUS SĂPTĂMÂNALE

   Pentru început se va porni de la anumite definiţii în conformitate cu Regulamentul (CE) 561/2006.

   Săptămână:perioada cuprinsă între ora 00:00 a zilei de Luni şi ora 24:00 a zilei de Duminică.

   Durată de condus săptămânală:durata de condus totală, acumulată în timpul unei săptămâni.

   Durata de condus săptămânală nu depăşeşte 56 de ore şi nici nu generează o depăşire a duratei maxime de lucru săptămânale stabilită de Directiva 2002/15/CE.

   Perioadă de repaus săptămânal:o perioadă săptămânală în timpul căreia un conducător auto poate dispune liber de timpul său.

   Această situaţie este ilustrată în figura de mai jos:

   După cum s-a spus, conform Regulamentului (CE) 561/2006, durata de conducere săptămânală poate fi de maximum 56 de ore, urmată de o perioadă de repaus săptămânal.
   Această perioadă de repaus săptămânal poate fi:
  • perioadă de repaus săptămânală normală: orice perioadă de repaus de cel puţin 45 de ore sau
  • perioadă de repaus săptămânal redusă: orice perioadă de repaus de mai puţin 45 de ore, care poate fi redusă la minimum 24 de ore consecutive.
   Durata de condus totală cumulată nu trebuie să depăşească 90 de ore pe parcursul a 2 săptămâni consecutive.

   De exemplu s-ar putea conduce ca în figura de mai jos; dacă în prima săptămână durata totală de conducere ar fi de 50 de ore atunci, următoarea săptămână, nu s-ar mai putea conduce decât cel mult 40 de ore. Această obligaţie este valabilă pentru oricare 2 săptămâni consecutive.

   Exemple de conducere

1. Exemplul 1    Mai jos se va arăta cum se poate conduce astfel încât să se atingă maximul orelor de conducere permise într-o săptămână.

   După cum se observă se începe o nouă perioadă de 24 de ore Luni, ora 7:00. Până Duminică la ora 7:00 sunt 6 perioade de 24 de ore, în care se poate conduce ca în exemplul de mai sus. Cel târziu, Duminică, ora 7:00, se va începe o nouă perioadă de repaus săptămânal.

1. Exemplul 2

   Un alt exemplu care este corect:

   Mai sus s-a prezentat un exemplu de conducere unde, după cum se observă, o nouă perioadă de 24 de ore ce urmează după o perioadă de repaus săptămânal începe de Joi, ora 7:00. Cele 6 perioade de ore se termină Miercuri, ora 7:00. Se constată că Sâmbătă, Duminică, Luni şi Marţi duratele de conducere sunt de câte 10 ore în fiecare zi.
   Corect din punct de vedere al Regulamentului (CE) 561/2006! În fiecare săptămână un conducător auto poate să-şi prelungească durata de conducere de 2 ori la câte 10 ore. Dar Sâmbătă şi Duminică fac parte dintr-o săptămână, iar Luni şi Marţi din altă săptămână.

Perioada de repaus săptămânal:

   O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a 6 perioade de 24 de ore de la perioada de repaus săptămânal precentă.

   Conform figurii de mai sus, dacă conducătorul auto a început o nouă perioadă de conducere Marţi, la ora 7:00 atunci, până la sfârşitul a 6 perioade de 24 de ore, adică Luni, săptămâna următoare, la ora 7:00, trebuie să înceapă o nouă perioadă de repaus săptămânal.
   Notă: şi în cazul conducerii în echipaj, chiar dacă perioada de repaus zilnic a acestora este de 9 ore în 30 de ore, aceştia trebuie să ia o perioadă de repaus săptămânal după 6 perioade de 24 de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.

   Pe parcursul a 2 săptămâni consecutive un conducător auto trebuie să efectueze cel puţin:
  • 2 perioade de repaus săptămânal normale sau
  • o perioadă de repaus săptămânal normal și o perioadă de repaus săptămânal redusă.

   O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a 6 perioade de 24 de ore de la perioada de repaus săptămânal precentă.

  • o perioadă de repaus săptămânal normală şi o perioadă de repaus săptămânal redusă de cel puţin 24 de ore

   Reducerea se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia săptămâni care urmează în discuţie.

   Orice perioadă de repaus luată în compensaţie pentru reducerea unei perioade de repaus săptămânal trebuie alipită unei alte perioade de repaus de cel puţin 9 ore.
   Exemplu: dacă conducătorul auto a luat o perioadă de repaus săptămânal redus de 30 de ore, atunci, cele 15 ore rămase vor fi luate obligatoriu până cel târziu în cea de-a treia săptămână, ca în figura de mai jos (vor fi alipite unei perioade de repaus zilnic sau săptămânal-redusă sau normală, după caz).

Pagină realizată de D.M.Radu

   Orice observaţie sau sugestie este binevenită, aşa că vă rog să folosiţi adresa de e-mail dmradu@gmail.com sau pagina de contact.
Număr vizitatori: 1434